Hátsó(spirálos) futómű tuning csucsuval
csucsu 2007.10.21. 12:08
Kemény ültetett futómű spirálos trabihoz
(igen kényelmetlen de hasznos ezért rosszfogú embereknek nem ajánlom)
Kezdjük talán a spirálossal, mert azaz egyszerűbb, viszont műszaki előtt, amikor vissza kell tenni, akkor ez a drágábbik!!! Egyszerű a helyzet: tegyük bakra a kocsi seggét, vegyük le a hátsó kerekeket. Az utastérben: vegyük ki a hátsó ülés háttámláját, így könnyebben hozzá férünk a lengéscsillapító felső csavarjához. Ezt csavarjuk ki, majd húzzuk ki a lengéscsillapítót. Alul pedig kössük le a lengőkarról. Ha mind a kettő kint van, akkor kell a flex. Húzzuk le a spirált a telóról, és kérjünk meg valakit, hogy fogja meg, vagy fogjuk be satuba.(jobb az, ha valaki fogja!) Vágjunk ki rugónként 2 - 2 kört. Ha ezzel megvagyunk, pakoljuk össze az egészet, és tegyük lábra a gépet. Először ez sem fog túl sokat lejjeb menni!!! Itt is, mint az elsőnél, helyre kell rázatni az alkatrészeket, ami a magyar utakat nézve nem is nehéz!! :-) És 1 - 2 kör megtétele után fogjuk észre venni, hogy van 1 aprócska gond: a kerék oldala beleér a sárvédőbe. Mit is tegyünk? Vissza bakra, kereket nem kell levenni, és nem kell újra szétszedni az egészet. A lengőkart kell lekötni az alvázról, meg kell szerezni két db plussz fémcsészét, a hozzátartozó gumipogácsával együtt.(ha valaki nem érti, miről van szó: a lengőkart lekötve, és a csavart kivéve meglátjuk, miből kell +2 db. Igen az a furcsa fémizé az a lengőkar alján!) Ha megvan a +2 db, akkor irány a legközelebbi csavarbolt. Onnan kell 2 db 12x1.5 csavar, minimum 8.8-as acél, de ha van, akkor inkább 10.9-es. Ezek csak félig menetesek, de az pont elég! Tegyük be a lengőkar és az alváz közé csészéket, majd a csavart is, és húzzuk, amíg meg nem szorul. Ha leengedjük a kocsit akkor észre, fogjuk venni, hogy lett 1 kis hely a kerék, és a sárvédő közt. Most még nem értjük, hogy miért, de ha távolabbról megnézzük a kocsit, akkor meglátjuk a kis turpisságot: kb. 5 fokos terpesztése, van a hátsó kerekeknek a függőlegeshez képest, és oldalról nézve kb. 1,5-2 cm - t takar a sárvédő a gumi felső részéből. Ez addig nem baj, még négyen nem mentek valahova a verdával. 4 személynél előjön még 1 gond: az autó még a gyáritól is sokkal puhább rugózású lett, vagyis ha négyen ültök bele, akkor még 5 - 7 cm - t ül a segge az eredeti 5-höz, és ez már igen érdekesen fog kinézni! A sárvédő már a felni tetejéből takar. Hogy mennyit? Az attól függ, hogy hány kilót ültettünk be hátra... Ki kell keményíteni az autót! De hogy? Venni kell a rugó közé beépíthető gumivackokból egy nagy csomót. Kell egy gyári Trabantemelő, meg ezek a gumivackok. A spirált újra ki kell venni, és azt körönként meglepni 2 ilyen gumiizével. Na ettől kemény lesz a segge is! Ha nem akarunk így sokat szenvedni, akkor lehet a lengéscsillapítót is manipulálni: Öntsük ki az eredeti olajat belőle, és töltsük fel fékolajjal, vagy hidraulika olajjal. Ettől is kemény lesz! Viszont, ha keményítjük, akkor nem árt az eredeti trabi üléseket kihajítani, mert a kemény futó, és a még keményebb Trabant "kissámli" igen kellemetlen együtt!
|